ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

ثبت جهانی توس به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۱۹۶۰۱۳
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
ثبت جهانی توس به کجا رسید؟
مدیرکل میراث‌فرهنگی‌خراسان رضوی گفت: مهمترین اقدام در راستای ثبت جهانی توس آماده شدن طرح تفصیلی محدوده تاریخی توس است که این مهم قراردادش در اردیبهشت ماه با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی بسته شده و یک سال زمان اجرا دارد.

به گزارش شهرآرانیوز بحث ثبت جهانی توس یکی از موضوعاتی است که سال‌هاست در میراث فرهنگی خراسان رضوی و به مراتب در وزارت میراث فرهنگی در حال پیگیری است، اما در طی این سال‌ها به دلیل وجود موانع ساختاری که در این منطقه وجود داشت بحث ثبت جهانی آن به تعویق افتاد یکی از مهمترین این موانع وجود معادن غیر مجاز در این منطقه بود که با پیگیری‌های مختلف این معادن تعطیل شد.

از طرفی طرح تفصیلی این منطقه تاریخی باید آماده می‌شد که سال‌ها زمان برد و به گفته مسئولین میراث فرهنگی و شهرداری طرح تفصیلی این منطقه با سختگیری‌های ویژه و حساسیت انجام شده است و طرح ویژه پهنه تاریخی و فرهنگی توس در ۳۶۰ هکتار تهیه شده است و علی رقم فعالیت‌هایی که طی سال‌های گذشته صورت گرفته است، اما همچنان ثبت منطقه تاریخی توس در هاله‌ای از ابهام است.

سید جواد موسوی در خصوص مراحل ثبت جهانی آرامگاه فردوسی اظهارداشت: مهمترین اقدام در راستای ثبت جهانی توس آماده شدن طرح تفصیلی محدوده تاریخی توس است که این مهم قراردادش در اردیبهشت ماه با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی بسته شده و یک سال زمان اجرا دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در دست اقدام و پیگیری است، تشکیل شورای عالی احیای توس بوده که همچنان پیگیری لازم را انجام می‌دهیم تا این شورا تشکیل و تصمیمات لازم را مصوب کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: پایگاه میراث ملی منظر توس نیز طی یک سال اخیر کل اطلاعات لازم برای ثبت جهانی را جمع آوری کرده و آن‌ها را در قالب چهارچوب‌هایی که سازمان جهانی لازم دارد مرتب و در حال رفع نواقص پرونده هستند.

موسوی خاطر نشان کرد: ساخت و ساز‌های غیر مجاز بزرگترین مشکل پیش رو در محدوده توس است که متاسفانه آرای تخریبی که صادر شده توسط نهاد‌های مربوطه اجرایی نمی‌شود و برای جلوگیری از این معضل همه نهاد‌ها بخصوص شهرداری باید پای کار باشد.

وی افزود: در طرح راهبری محدوده توس؛ محدوده سفلی و اسلامیه مشخص شده و این موضوع ابلاغ شده و در این دو منطقه مشکلی نداریم و آن‌ها به صورت محدود باقی می‌ماند و دیگر عرصه‌ا باید آزادسازی شوند که متولی اجرای آن شهرداری و مسکن و شهرسازی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد:یکی دیگر از موضوعات در خصوص منطقه تاریخی توس اختصاص اعتبار ویژه برای مرمت بخصوص در منطقه بالا دست توس است که دارای هویت و اهمیت بالایی بوده و کمک می‌کند ما زودتر پروژه را تکمیل کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->